آرمان گرا

فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی وبصیرتی

آرمان گرا

فرهنگی ، آموزشی ، مذهبی وبصیرتی

آرمان گرا
این وبلاگ در جهت ادای دین به ساحت قدس ربوبی وائمه معصومین صلوات الله اجمعین ،امام خمینی رضوان الله وشهدای گرانقدر راه اسلام ودر جهت عمل به فرامین امام خامنه ای به جهت کار در فضای مجازی ومطالب آموزشی راه اندای نمودم از همه عزیزان بازدید کننده استدعا دارم با نظرات خویش ، حقیر را کمک کار باشند
۱۲ تیر ۹۴ ، ۰۱:۰۴

صدایی از بهشت

متن کامل نامه چاره جویانه جوانی 23ساله به مرحوم علامه ی طباطبایی  

بسم الله الرحمن الرحیم

جوانی 23ساله ، میزان تحصیلات پنجم ریاضی  اشتغالات فعلی تحصیلات حوزه قم حدود لمعه واصول فقه ، آخوندزاده محیط زیست : دوسال سربازی در تهرات و6سال کودکی در قم .

چنین تشخیص می دهم که تنها ممکن است شما باشید که به این سوال من پاسخ می دهید . در محیط وشرایطی زندگی می کنم که هوای نفس وآمال وآرزوها برمن تسلط فراوانی دارد ومرا اسیر خود ساخته و........ 


 وسبب آن شده است که مرا از حرکت به سوی الله وحرکت در مسیر استعدادخود باز داشته است . درخواستی که از شما دارم برای من بفرمایید بدانم به چه اعمالی دست زنم تا بر نفس مسلط شوم واین طلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم وسعادت برمن حکومت کند ؟ یادآور می شوم نصیحت نمی خواهم والا دیگران ادعای ناصحیت فراوان دارند .دستورات عملی برای پیروی لازم دارم ، همانگونه که شما در تحصیلات خود در نجف پیش استاد فلسفه داشتید همان شخصی که تسلط بر فلسفه اشراق داشت .بازهم خاطر نشان می سازم که نویسنده با خود فکر می کند که شفاها موفق به پاسخ این سوال نمی شود وانگهی شرم دارم که بیهوده وقت گرانمایه شما را بگیرم . لذا تقاضا دارم پدرانه چنانچه صلاح می دانید وبر این موضوع اصالتی قائل شوید مرا کمک کنید .در صورت منفی بودن به فکر ناقص من لبخند نزنید ومخفیانه نامه را پاره کنید ومرا به حالخود واگذارید متشکرم 55/1/23


السلام علیکم 

برای موفق شدن ورسیدن به منظوری که در پشت ورقه مرقوم داشتید لازم همتی برآورده ، توبه نموده به مراقبه ومحاسبه بپردازید به این هحو که هروز که صبح از خولب بیدار می شوید قصد جدی کنید که در هر عملی که پیش آید رضای خدا را مراعات خواهم کرد آن وقت در سر هر کاری که می خواهید انجام دهید نفع آخرت را منظور خواهید داشت بطوری که اگر نفع اخروی نداشته باشد انجام نخواهید دادهرچه باشد . همین حال را تاشب وقت خواب ادامه دهید ووقت خواب چهار پنج دقیقه ای در کارهایی که روز انجام داده اید فکر کرده ، یکی یکی از نظر خواهید گذرانید هرکدام مطابق رضای خدا انجام یافته شکری کنید وهر کدام تخلف شده استغفار کنید . این رویه را هرروز ادامه دهید این روش اگر در بادی حال سخت ودر ذائقه نفس تلخ  می باشد ولی کلید نجات و رستگاری است .هرشب پیش از خواب اگر توانستید سوره مسبحات یعنی حدید ، حشر ، صف ، جمعه وتغابن را بخوانید اگر نتوانستید تنها سوره حشر را بخوانید وپس از بیست روز از حال اشتغال ، حالات خود را برای بنده در نامه بنویسید انشاء الله موفق خواهید بود 

والسلام علیکم محمد حسین طباطبایی 




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۲
غلامرضا آرمال طاهری